Czy wiesz co to jest Wellness?
Może już słyszałeś coś o Wellness, nazwy SPA Wellness, hotel Wellness na pewno obiło Ci się o uszy. Warto trochę bliżej poznać jedną z obecnych dziedzin biznesu i życia
W 1946 roku (60 lat temu) WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) przyjęła nową definicję zdrowia. Mówi ona, że ZDROWIE to nie tylko brak choroby, czy kalectwa, ale również DOBROSTAN fizyczny, psychiczny i społeczny
Jeśli zdrowie to coś więcej niż brak choroby, to również nie chorując można być bardziej lub mniej zdrowym.
Wellness to nowe zjawisko cywilizacyjne polegające na dążeniu do możliwie najdłuższego zachowania młodości, zdrowia i dobrej kondycji psychofizycznej. Samo znaczenie słowa jest złożone. Well – dobrze, pomyślnie, be well – być w dobrym zdrowiu.
Wellness oznacza posiadanie energii na zrobienie tego wszystkiego, co się chce zrobić. To oznacza budzić się każdego dnia czując się wspaniale, bez potrzeby brania jakichkolwiek lekarstw. To oznacza zabawy z dziećmi bez zadyszki. To także utrzymanie optymalnej wagi.
Welnness to megatrend, który ogarnia na świecie miliony ludzi, którzy zaczynają rozumieć, że brak energii w wieku 30 lat wcale nie jest normalny, że nie trzeba chorować na serce w wieku 40 lat, że nadwaga pomimo coraz większej powszechności, wcale nie jest normalna, że w wieku 60 lat nie trzeba chodzić z apteczką leków, że w wieku 70 lat nie trzeba być niedołężnym.
Wellness to sfera produktów i usług związanych z zachowaniem dobrego stanu zdrowia, dobrego samopoczucia i dobrego wyglądu.
- suplementy
- zdrowe odżywianie
- usługi z zakresu aktywność fizycznej i rekreacji
- salony piękności, gabinety odnowy biologicznej itp.
- szeroko rozumiana profilaktyka zdrowotna
Jeśli ktoś ma 30-50 lat i myśli o przyszłości, to zaczyna o tym myśleć. W dobie chorób cywilizacyjnych wynikających z spożywania masowo przetwarzanej żywności oraz ograniczonej aktywności fizycznej staje przed alternatywą: albo swoje ostatnie 30 lat przeżyje dzięki zażywaniu coraz większej ilości lekarstw płacąc za usługi medyczne i leki albo będzie wcześniej inwestował w Swoje zdrowie, aby te ostatnie 30 lat przeżyć w dobrym zdrowiu i kondycji fizycznej i psychicznej
Wellness to również niesamowita maszyna do zarabiania pieniędzy.
Nazwa wellness pojawiła się dość nieoczekiwanie i została zaakceptowana praktycznie na całym świecie. Sprawcą tej niesamowitej i ciągle wzrastającej popularności przemysłu wellness był Paul Zane Pilzer, który nie tylko odkrył przed światem nowy przemysł, ale aktywnie włączył się w proces społecznej edukacji w tym zakresie.
Na początku lat 80-tych Pilzer precyzyjnie przewidział dynamiczny mega trend rozwojowy w branży komputerowej, która na przestrzeni dekady osiągnęła dochód przekraczający trylion dolarów. Ponadto zainwestował we własna prognozę i zbił na niej fortunę. Jego talent do długoterminowych prognoz zaowocował badaniami, dzięki którym odkrył branżę wellness i wyznaczył jeszcze szybsze tempo jej wzrostu
Branża wellness to „przemysł zdrowia”, który Pilzer odróżnia od „przemysłu chorób” (tak bowiem określa konwencjonalną medycynę jak i towarzyszącą jej farmację).
Przemysł chorób jest według niego reaktywny, gdyż człowiek staje się jego klientem jedynie gdy musi, reagując na specyficzne warunki i sytuacje. Człowiek nie chce być klientem szpitala. Tak wiec przemysł chorób to produkty i usługi dostarczane w reakcji na zaistniałą chorobę poczynając od powszechnych chorób sezonowych a na chorobach nowotworowych kończąc. Produkty te i usługi zmierzają do leczenia symptomów lub przyczyn chorób.
Przemysł zdrowia to przemysł aktywny. Ludzie chętnie zostają klientami aby uzyskać lepsze samopoczucie, zredukować efekty starzenia się organizmu, zminimalizować ryzyko zostania klientami przemysłu chorób. Produkty i usługi tego przemysłu są aktywnie poszukiwane przez zdrowych ludzi, którzy chcą się czuć jeszcze zdrowsi, sprawniejsi, piękniejsi, młodsi i zabezpieczeni przed wszelkimi chorobami.
Oficjalne statystyki obrazują systematycznie i coraz szybciej pogarszający się stan zdrowia społeczeństwa pomimo coraz bardziej zaawansowanej medycyny. Gigantyczny wzrost liczby osób otyłych i z nadwagą to efekt przetworzonej żywności i produktom Fast food
Branża wellness jest:
- komplementarnym i naturalnym uzupełnieniem konwencjonalnej medycyny
- mega trendem rozwojowym, wobec którego lekarze powinni przyjąć aktywną postawę
- nowym niesamowitym źródłem dochodów dla przedsiębiorców
- konsekwentną kontynuacją procesu oczyszczania środowiska naturalnego – „od ekologii środowiska do ekologii człowieka – wyrażonej w profilaktyce zdrowia psychicznego i fizycznego”
Przemysł wellness jest naturalnym sojusznikiem medycyny konwencjonalnej, przynosząc rozwiązania; które są niezwykłe potrzebne właśnie teraz, w dobie dynamicznego uprzemysłowienia ziemi. Przemysł wellness jest współczesną odpowiedzią na marzenie światłych lekarzy, myślicieli i naukowców, wierzących że ludzka mądrość, doprowadzi do efektywnego wykorzystania żywności jako środka służącego zdrowiu -„jesteś tym co jesz”, „pożywienie będzie twoim lekarstwem” – to stwierdzenia padające także z ust twórców medycyny współczesnej.
Podziel się opinią
Zostaw odpowiedź!
Musisz się zalogować aby móc komentować.